Proč se nemusíte bát koupit evropskou distribuci

Česká a evropská distribuce - jaký je rozdíl?

Spousta naších zákazníků se nás ptá, jaký je vlastně rozdíl mezi telefonem z české distribuce a telefonem z evropské distribuce? 

V článku Vám tyto rozdíly vysvětlíme jednoduchou formou. Budeme srovnávat dva telefony stejné značky, stejného modelu se stejnými parametry. Oba mobilní telefony se vyrábí u stejného výrobce. Do obou telefonů je nahraný shodný operační systém, do krabičky je přibalena totožná baterie a také příslušenství. Poté jedna krabička s telefonem putuje do České republiky a druhý telefon třeba na Slovensko, do Německa, Polska nebo třeba Itálie. V obou zemích je vypočtená prodejní cena včetně všech daní a poplatků. V České republice většinou je konečná prodejní cena telefonu vyšší, než konečná prodejní cena v dané jiné evropské zemi. Tím pádem se naším dodavatelům podaří mobilní telefon koupit levněji včetně všech poplatků. Nám jej nabídnout za nižší cenu, než jsme schopni koupit stejný telefon v České republice. A my Vám dovezený telefon prodáme za často mnohem nižší cenu, než ho inzeruje mobilní operátor nebo spousta jiných prodejců.

Krabička s mobilním telefonem z EU distribuce obsahuje vytištěný návod v cizím jazyce. Takže u nás vždy dostanete návod přibalený na CD. Dále taky spousta zákazníků nezná rozdíl mezi zárukou u evropských a českých telefonů. Na telefon určený pro český trh máte dvouletou záruku na výrobní vady a telefon můžete reklamovat buď u prodejce nebo třeba sami ve značkovém servisu daného výrobce. Na telefon určený pro evropský trh dostanete u nás také zákonnou dvouletou záruku na výrobní vady. Reklamaci ale můžete požadovat pouze u nás. My zde telefon přijmeme a budeme odesílat do značkového servisního centra daného výrobce v zahraničí. Z velkých zkušeností můžeme tvrdit, že zahraniční servisy nabízejí lepší reklamační podmínky, než občas české servisy. I u telefonu z evropské distribuce platí vyřízení reklamace do 30ti dnů.

A co Český jazyk? Bude v takovém telefonu stále i po aktualizaci? 

Ano, pokud se jedná o smartphone (chytrý telefon) například s operačním systémem Google Android, Microsoft Windows nebo Apple iOS. Český jazyk je vždy v základním obsahu telefonu i po jakékoliv aktualizaci systému.

Ne, pokud se jedná o telefon například tlačítkový bez operačního systému (klasické tlačítkové Nokia). Zde aktualizací může dojít ke ztrátě Českého jazyka. Poté se musí do telefonu servisně opět doinstalovat.

SHRNUTÍ:

Telefon z české distribuce:

+ možnost reklamace v českém značkovém servisu 
+ přibalený český návod na použití v tištěné podobě
-  vyšší pořizovací cena

Telefon z evropské distribuce:

+ znatelně nižší pořizovací cena
+ větší výběr barevných variant
-  návod není v tištěné podobě, je na CD
-  možnost reklamace pouze u prodejce 


 

+420 775 444 484

v pracovní dny 9:00 - 16:30 hod.

info@mobilsezarukou.cz

napište nám vaše dotazy a připomínky

Odeslat zprávu

kontaktní formulář